Zlepšení zraku

Příčiny zhoršení zraku:

1.
Nedostatek beta-karotenu v potravě, nezbytného pro syntézu vitaminu ?, aktivně se účastnícího procesu přenosu světelného impulsu k sítnici oka.
2. Narušení mikrocirkulace krve a zánětlivé procesy v kapilárách sítnice oka.
3. ochuzení světlocitlivého aparátu sítnice o životně důležité biologicky aktivní látky (minerály, vitamíny, nenasycené mastné kyseliny třídy Omega).
4. Narušení rychlosti přecházení a kvalita přenosu zrakového signálu nervovým vláknem. Vyčerpání zásob lecitinu vede k závažným poruchám zraku.
5. Nedostatek tekutin v organismu vede k narušení práce orgánu zraku a hlavně přetížená játra.

Mechanismy aktivizace práce zrakového aparátu:

1. Nezbytným přírodním zdrojem karotenoidů, účastnících se na přeměně energie světla na elektrickou energii je komplexní produkt z vodních řas Fytoten. . Napomáhá mimo jiné zlepšit kvalitu zraku v šeru. Použití: začít z 1 tobolky denně během jídla, postupně zvyšovat dávku do 3 tobolek.

2. Zlepšení mikrocirkulace lze dosáhnout pomocí komplexního antioxidantního preparátu ActiVin. , který zvyšuje elastičnost cév, normalizuje propustnost kapilár sítnice oka. Použití: 1 - 1 - 1
3. Odedávna se v ofthalmologii používala unikátní bylina, jejíž název napovídá o jejím určení - Eyebright (světlík lékařský) . Díky vitamínům zajišťuje protizánětlivý účinek a zlepšuje mikrocirkulaci cév očního pozadí, snímá zánětlivé procesy a snižuje procesy degenerace a dystrofie tkáně sítnice, zvláště u starších lidí. Použití: 1 - 0 - 1, rozpustit ve vodě a pít jako čaj.

4. Lecitin obnovuje rychlost přenosu nervového impulsu a příznivě působí také na myelinovou pochvu nervových vláken, která obsahují téměř 60 % lecitinu.
1 - 0 - 1 s jídlem


5. V organismu je nutné udržovat optimální rovnováhu vodních zásob, omezujíc čistou biologicky dostupnou vodu. Efektivnost použití programu roste při používání korálové vody, která je sama o sobě unikátním přírodním ozdravujícím faktorem. Získává se přidáním rozemletého korálu Sango do 1,5 litru očištěné vody. Korálové voda obsahuje kolem 70 životně důležitých minerálů, makro a mikroprvků v snadno vstřebatelné formě a optimální rovnováze. CoralMine snižuje povrchové napětí vody, zajišťuje její neškodnost (očišťuje ji od chlóru a toxických látek), dělá ji zásaditou a čistou. Voda se stává biodostupnou a snadno vstřebatelnou.


Podle materiálů Akademie zdraví Coral Club International
Butaková - Lékařka - nutricioložka, akademik Mezinárodní akademie informatizace při OSN, kandidát pedagogických věd
Gurejev P. - Akademik Mezinárodní akademie informatizace při OSN, kandidát pedagogických věd

 

Program zaměřený na problémy očí:

• Délka trvání 30 dní:

- ActiVin (1-0-1 s jídlem)
- Lecitin (1-0-1 nebo 1-1-1)
- Phycotene (1-0-1)
- Eyebright ((1-0-1)
- IQ (1-0-1)

 

V případě, že trpíte slabším viděním nebo se vám s věkem postupně zhoršuje zrak, máme pro vás dobrou zprávu. Nemusíte jen pasivně přijmout tento úděl a trpět únavou očí, smířit se s nošením brýlí, případně podstupovat drahé laserové operace.

Pravidelným dodržováním následujících 4 rad dokážete svůj zrak udržovat v dobré kondici.

1. Dodávání správné výživy pro oči

Naše oči potřebují pro správné fungování hlavně tyto vitamíny a minerály:

  • vitamin A
  • vitamin C
  • vitamin E
  • zinek
  • měď
  • lutein

Uvedené nutriční látky chrání oči před silným slunečním světlem. Najdete je hlavně v potravinách jako vaječné žloutky, listová zelenina, dýně, sladké brambory či mrkev.

Studie ukazují, že zahrnutím žlutých a zelených potravin do stravy ochráníte své oči před stárnutím.

Na druhé straně, potraviny bohaté na síru a lecitin, jako například česnek, cibule a kapari pomáhají v případě kataraktu.

Borůvky a hrozny zase předcházejí očním zánětům a losos či sardinky chrání membrány kolem očí. No a samozřejmě, vyvarujte se dehydrataci – nejlepší pitím alespoň 8 sklenic čisté vody denně.

2. Oční cvičení

Následující oční cvičení provádějte každé ráno, každý večer před spaním, případně vždy když cítíte, že jsou vaše oči unavené.

Aplikace tepla: promnout si o sebe dlaně, abyste vytvořili teplo a pak je přiložte na přivřené oči na několika sekund. Opakujte toto cvičení 3 krát.

Koulení očima: Podívejte se směrem dolů. Pak pomalu kružte očima zleva doprava 10 krát a znovu udělejte totéž, ale opačným směrem.

Cílení pohledu: Vezměte si do ruky pero a začněte se na něj soustředit. Držte ho od sebe na délku paže a pomalu jej přibližujte k nosu. Opakujte toto cvičeny 10 krát s občasnými přestávkami.

Masáž spánků: Masírujte si spánky 20 krát zleva doprava a pak 20 krát opačným směrem.

Odpolední šlofík: Pokud nemáte čas si odpoledne zdřímnout tak na hodinku, pak si alespoň chvíli zarelaxujte. Uložte se, hlavu si dejte na polštář, zavřete oči, mějte je tak alespoň 3 minuty a relaxujte.

3. Vyvarujte se škodlivým environmentálním vlivům

Externí faktory ve velké míře ovlivňují vaše zrakové potíže. Jde hlavně o následující příčiny:

  • fluorescenční světlo
  • infračervené (okem neviděné) světlo
  • chlor v bazénech
  • čtení po tmě
  • neustále škrábání očí rukama

4. Spánek je rozhodující

Spánek je ta nejdůležitější věc, které byste měli věnovat pozornost, pokud chcete zdravé oči a ostré vidění. Spánek oči regeneruje. Všichni víme, že pro regeneraci nejen očí, ale celého těla potřebuje člověk přibližně 8 hodin kvalitního spánku.

Pokud celý den pracujete s počítačem, dobré je si každou hodinu dát alespoň 10 minutovou pauzu. V případě, že po práci budou vaše oči i tak unavené, tady je jeden výborný recept: Doma si dejte na každé oko čerstvě ukrojený plátek okurky.