Víte, proč byste si měli masírovat chodidla každý večer před spaním?

16.09.2016 11:13

Víte, proč byste si měli masírovat chodidla každý večer před spaním?

6878095544_518bb5f9c3_b
 
 

Masáž chodidel

Masáž chodidel zahrnuje tlačení na určité body vašeho chodidla. To může být provedeno třemi různými způsoby: stálým napětím, vibrací či pravidelným pohybem. Pokud masáž vykonáváte určitým přístrojem, je to pro vás i tak velice prospěšné. Masáž můžete dělat i vy sami s pomocí prstů nebo poprosit partnera, který může zapojit také lokty.

Pozitivní účinky masáže chodidel

Masáž chodidel je pro vaše tělo velice efektivní, jelikož na chodidlech jsou umístěny důležité body, které mohou ovlivnit činnost některých orgánů a celkovou stabilitu těla.

 
  • zlepšuje spánek
  • podporuje průtok krve a vylučování potu
  • prospěšná pro pleť
  • udržuje správnou funkci orgánů
  • má vliv na svalové napětí
  • skvělé pro relaxaci a silné uvolnění
  • pomáhá zmírnit příznaky premenstruačního syndromu
  • účinná léčba úzkosti

Doporučujeme si dopřát masáž nohou či chodidel každý večer před spaním. Je to nejvhodnější čas, jelikož jste již osprchovaní, vaše nohy jsou čisté a unavené po celodenní dřině. Zaslouží si pořádnou masáž. Ta by neměla trvat déle než 15 minut.

 

Jak správně masírovat nohy?

Pokud toužíte po masáži celých nohou postupujte podle těchto pokynů, které vaše nohy dokonale uvolní.

  1. Nejdříve začněte masáží nad kotníky. Rukou obemkněte nohu a pohybujte s ní směrem nahoru a dolů. Poté krouživými pohyby postupujte kolem kotníků. Promněte je řádně palci. Nezapomínejte na kvalitní masážní krém či olej, který prohřátí nohou pomůže. Vhodný je např. olej s obsahem skořice či cypřiše.
  2. Po masáži kotníků přejděte k nártu, na který nemusíte být tak jemní. Třete ho masážklouby prstů (dlaně sevřené v pěst), jemnějšími dotyky s pomocí palců projíždějte po nártu až k prstům. Masírujte pečlivě a pomalu. Nakonec prostupujte jemnými a dlouhými pohyby celou dlaní od kotníků až k prstům.
  3. Teď už se soustřeďte na prsty. Masírujte nejdříve jeden po druhém, začínejte malíčkem a skončete u palce. Důkladně je promněte, zacvičte si s nimi a protáhněte je, vjeďte také mezi každý prst a na posledním článku jej jemně zmáčkněte (palcem a ukazováčkem ruky). Stačí je podržet na dobu 2 sekund.
  4. Nakonec se zaměřte na spodní stranu nohou. Promačkejte patu ze všech stran a třete ji ze spodní části klouby ruky sevřené v pěst. Projíždějte ji všemi směry palcem. Nezapomeňte ani na oblast před prsty a na klenbu. Té svědčí delší krouživé dotyky palcem.